Thursday, October 24, 2013

3 Benda Penting Kalau Terdampar di Pulau

Assalamualaikum, hari ni nak share sikit pasal assignment kelas E-Commerce. 3 benda penting yang perlu ada kalau kita terdampar di pulau. So, pendapat fie tengtang 3 benda tu adalah :

1. Pisau 

Pisau dengan fie sekarang macam adik beradik. Pergi mana-mana memang bawa pisau, sebab fie jenis yang suka berjalan sorang-sorang. So, pisau tu memang wajib ada untuk pertahankan diri. So bila dah terdampar kat pulau, pisau dah ada siap-siap dekat poket untuk protection or untuk keperluan lain seperti nak cari makanan atau nak buat tempat perlindungan atau pun tanda jalan kalau kita sesat dalam pulau tu.

2. Buku Yassin

Selalunya kalau fie pergi travel fie akan bawa buku yassin yang kecil tu. Benda tu memang selalu ada dalam beg fie. 

3. Lighter


Akhir sekali lighter. Kalau pergi travel mana-mana lighter pun agak penting. Even though tak 'sap kok', lighter ni boleh bagi kita bantuan bila nak buat unggun api dekat pulau ataupun untuk masak. Bila malam or hujan, api tak dapat hidup secara tradisional. So, lighter ni adalah alternative untuk buat api bila terdampar di pulau nanti. 


So, kesimpulan daripada assignment ni. Kita kena bijak memikirkan sesuatu yang luar dari kotak apabila berdepan dengan sesuatu situasi yang kita tak jangkakan lagi2 bila kita bersendirian. Sama juga macam bila kita dah tempuh alam perkerjaan nanti. World of working is more challenging. Setiap tugasan mungkin berbeza situasi dan memerlukan keputusan yang berbeza. Decision yang kita buat akan tentukan masa depan yang kita tempuh nanti.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...